Voorbeeld van een akte van overlijden

Welke gegevens treft u aan in een overlijdensakte?

Hieronder treft u de gegevens aan, welke voorkomen in een akte van overlijden:

  • Akte van overlijden

1.       nummer van de akte in de serie van het betreffende jaar
2.       datum van aangifte
3.       gemeente waar de aangifte wordt gedaan
4.       naam, leeftijd, beroep en woonplaats van degene of degenen die de aangifte doet of doen en relatie van degene die de aangifte doet tot de overledene
5.       datum en uur van overlijden
6.       naam, leeftijd, beroep, woonplaats, geboorteplaats overledene
7.       namen ouders overledene, indien van toepassing met vermelding dat de ouders overleden zijn
8.       naam partner van de overledene, indien van toepassing met vermelding dat de partner overleden is.
9.       naam van eerdere partner of partners van de overledene

Let op: voor de overlijdensakten geldt een openbaarheidstermijn van 50 jaar. Na 50 jaar worden de akten van de gemeente overgebracht naar een archiefbewaarplaats. Vanaf dat moment zijn de akten openbaar. Alle overlijdensakten, die aanwezig zijn bij het RHCe, zijn geïndiceerd en gescand. De originele registers krijgt u niet meer te zien.

Via Zoekjestamboom.nl kunt u zoeken op naam, bij de treffers kunt u de scan van de akte inzien en vervolgens printen of downloaden. Er is ook de mogelijkheid om door de aktes te bladeren (zie menu)

Mocht u er bij uw zoektocht niet uitkomen, dan kunt u een bezoek brengen aan de studiezaal en een beroep doen op een medewerker dienstverlening.

 

Reactie plaatsen

Naam

E-mail

Bericht

Reacties worden geladen...
Ontdekken
Deel van een huwelijksakte
images/hourglass.png

ZOEKEN...